busschaufförer!

Här med åker jag som barn på bussarna här i stan.

I tisdags tog ju jag och Em bussen ut till köpcentret här i stan. Eftersom jag inte åkt buss här förut eller har något busskort och inte var så förberedd eftsersom vi precis sprungit till bussen, så säger jag bara "Hej, en person tack", busschauffören kollade på mig en stund och sen "hmm, vuxen?" för att sen tillägga "nä?" Jag svarade "vet inte, hur gammal är man när man är vuxen? Jag är 21 iaf." Busschauffören; "jaha, ja men då blir det 18 kr isf".
Inget mer med det tänkte jag, han tyckte väl bara att jag såg lite ung ut.


Idag skulle jag och Em åka till stationen, och idag tänkte jag att nu så ska jag vara tydlig! haha, och säger "En vuxen tack!" när jag går på, och får ett sånt fint svar från busschauffören ser ni; "Det hade jag aldrig tagit dig som, du såg ut som barn"

Jaha? haha!
Då veet jag, försöker de uppmana mig att ljuga när jag går på bussen eller vad är baktanken? haha. Jag tror starkt på det iaf, och det finns väl inget annat att göra än att följa deras råd. Menar, slipper ju iaf förnedringen.. haha! 

Var rätt så snabb med att ta upp legget på systemet sen iaf! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0