All ära åt sista dagen på jobbet...

...men att de skulle bli en av de stressigaste var väl lite onödigt. Ja, ups and downs kan man väl säga om dagen. 
Råkade kanske bränna några chicken-nuggets (som jag inte visste om för det var inte jag som la upp dem), som jag så fint fick höra från mamman till ungen som ätit dem. Hon låtsades ha ett samtal med sin son när de passerade köket på vägen ut och sa just den här meningen högt;  "ja de hade ju bränt kycklingarna"...eeh jahapp? Men säg det till oss direkt och få ett par nya istället då, j'vla fegis!
Men hela dagen vägdes ändå upp av två små görgoa killar som kom in och frågade vad en tårtbit kostade. De hade exakt 25 kronor (i enkronor och femtioöringar), vilket tårtan kostade. Men så frågade de istället vad en (skitstor) chokladboll kostade. 19 sa jag, och den ena killen frågade, "vad blir 19 plus 19?..hmm" Tror vi stod där i nån minut alla tre och funderade på vad det blev, haha! Var väl inte mitt mest brighta ögonblick kanske, men jag sa i alla fall till slut lite osäkert att "det kanske blir 38?...eller?" och den ena killen "Jaa, jamen det blir det nog!!" (skitglad) ..osså köpte de en o dela på. Ångrar nu efteråt att jag inte bjöd dem på en extra boll, menar, va ju ändå min sista dag! Aja, dom var ju så nöjda ändå! Tror vi skulle kunnat bli riktigt bra polare faktiskt! haha.
Men nu är det slut på det helgjobbet, lär väl dröja tills man halkar runt på ett nyskurat golv, gör en kebabtallrik eller spolar av tallrikar med högtryckstvätten igen iaf! Jaa, kan väl egentligen säga att mitt "sommarlov" börjar nu! Ca 4-5 veckor ledigt innan man går in på postisposten igen.
Gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0