Solarieöarna; ett populärt resmål i min familj

Sådär nu har jag varit och solat..så skönt så! Ska sola imorrn igen för o bli lite fräsch till fest och behöver då en bil. Så jag sa det till mamma och pappa när jag kom hem..och båda svarade.."ska du sola imorrn igen?" pappa lägger till; "man ska väl vänta några dagar emellan, så var det iaf förr.." också gick han ut för att springa. Hmm.. hur vet han det? Vadå förr? tänkte jag då och frågade mamma om pappa vart en "solare" förr i tiden haha..väntade mig ju att han kanske visste det ändå..men mamma till min förvåning svarar: "haha ooo ja..han solade! Vi och två andra (våra grannar) brukade hyra hem sånt där hemsolarie som fanns då.. osså hade vi de i ungefär 2 veckor och bar det mellan husen när vi ville sola". haha...VA?!..
..och jag som knappt trodde att det fanns solarium under deras tid. Fast a..det här var iofs när de var 30, fick jag reda på sen..haha!


Kommentarer
Postat av: Ejdan

Haha, Solarieöarna, det är ju så töntigt asså! hahaha

2009-03-16 @ 21:28:54
URL: http://partypatrullisten.blogg.se/
Postat av: ann

haha..passade perfekt in här asså!

2009-03-16 @ 22:09:22
URL: http://aien.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha vilken bra story, fick lov att väcka upp Erik ur sängen så han fick läsa. Viker oss dubbla av skratt här =)

2009-03-16 @ 22:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0