Citronernas dag!

Jobbdagen i lördags började med att jag skulle hämta citroner till salladsbordet. Eftersom jag skulle ha 8 st så kanske jag borde tagit med något att bära dem i, men nej, det kom jag på när jag redan var i kylen, så jag tänkte att det här klarar jag nog ändå. 4 citroner i ena handen och 4 i den andra, och när man har en mage till hjälp så var ju det ingen match! Iaf inte tills jag skulle ta mig emellan 2 backar och en hylla. Efter ett visst försök till smidighet så resulterar ju såklart detta i att citronerna, en efter en, studsar ner på golvet.. där en av dem väljer att rulla in under hyllan..och eftersom den lilla träningsvärken från i ons till viss del fortfarande sitter kvar i benen så är det ingen dans på rosor att ta upp den här lilla citronen. Jag lyckades iaf. Tills jag återigen föröskte mig på att få med alla citronerna och ja..tappade dem igen. Bara att ta nyat tag och ta upp den där j---vla "här-under-hyllan-trivs-jag"-citronen..igen! Nej, det var inte min dag..snarare citronernas..och fiskarnas..som även de tyckte det var roligare att simma ut på golvet än att stanna kvar på tallriken!
Jag tog iaf till slut 4 citroner åt gången och gick 2 gånger istället..det visade sig ju vara en fantastisk idé!

Har även kommit på en sak jag behöver träna på..och det är att ha bra svar på tal..alltså, igår var det en som sa till att mjölken var slut och när jag fyllde på den så sa han så käkt(?); "ja..det är ju aldrig kul när kossan syns haha" vadå kossan? vilken kossa?..vafan menar han?..tänkte jag..men svarade snabbt; "hahaha..nä precis!".i hopp om att han trodde jag fattade.. Kom på sen att de är väl nåt med att mjölken kommer från kossan antagligen..men asså "hahaha..nä precis" ??..riktigt kul svar där Ann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0