fast food nation, oh yesss

...nu var inlämningsuppgiften och seminariet avklarat, gött! Har precis varit nere på stan o tagit en fika, varm choklaaad o pratat gamla nollningsminnen, mysigt! Det bästa av allt, det har SNÖAT här idag!! Äntligen! Nu är det bara några föreläsningar kvar sen loov!

Men shit, kommer inte käka hamburgare på Macen på ett tag framöver iaf, usch, vi satt hela dagen igår och gjorde seminarieuppgift om "Snabbmatslandet". HELT sjukt! Asså, måste säga att jag aldrig tänkt något spec negativt om McDonalds innan, på riktigt, har trott de stod för något bra med tanke på pengarna de ger till barnsjukhus och liknande. Men efter det här så har min syn helt ändrats!!

Helt sjukt hur snabbmaten har blivit en kultur i hela världen. McDonalds varumärke är det näst kända över hela världen, vet ni vad som kommer först? Tomten! haha. I genomsnitt käkar amerikanarna 3 hamburgare och 4 portioner pommes frittes per dag. SJUKT yesss..o de va ändå 8 år sen, så är väl värre idag, inte konstigt dom blir feta! 

Dom tar till exempel in invandrare från Mexico och liknande som inte kan säga emot chefen eller kräva högre lön för de är där olagligt, och därmed har de riktigt dåliga arbetsförhållanden...lalala..finns hur mycket som helst som är negativt och också fascinerande med det där. Finns ex skolor som bara finns pga bidrag från McDonalds där de tvingas ha massa reklam på skolorna o grejer för annars får de ju inget bidrag. Reklam till barn yess. Dom har till och med skapat värsta sattelitsystemet för att kunna räkna ut vart en restaurang skulle kunna gå med mest vinst, o nu eftersom de börjar bli hälsosammare samhälle så marknadsför de sig till de fattiga eftsom de e billigare med snabbmat än en vanlig middag.

Ah, ni fattar, finns hur mkt som helst att skriva om de här. Jag har ju lärt mig lite iaf haha. Dom är väldigt bra på att marknadsföra sig iaf!

Så där fick ni lite fakta ;) varesig ni ville el inte, om ni nu orkat läsa haha. 

Men inte därför jag inte kommer käka där på ett tag, se inte filmen "Fast food nation" säger jag bara, ni vill inte veta. Fast tror iofs att ja säkert snart har förträngt det här och sitter där med en hämburger igen snart haha, usch.

Hoppas ni får en häärlig dag! ;)


Vem vill veta vad den här innehåller?.. inte jag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0