April April!..pappa kan man lura vart man vill! haha

Förberedde mig väl igår kväll på att INTE bli lurad idag. Har lyckats hittills..tror jag iaf haha. Morgonen började med att jag fick sms från Anna; "kolla ut, det står en älg på gatan" ..japp..det klassiska ; ) haha. Den brukar jag också år efter år köra på mamma o pappa..fast att den står i trädgården istället för på gatan. I år förändrade jag lite och gick i Annas spår..och frågade mamma varför det gick tre hönor på gatan. Jag fick allt en konstig blick av henne samtidigt som hon gick fram emot fönstret, men hon vände tvärt när hon insåg att det bara var ett aprilskämt.

Men pappa..den stackaren haha..han var lite mer lättlurad! Han har nämligen varit och hämtat skidor i sportaffären idag för han och mamma ska till fjällen. Så jag och mamma kom på den briljanta idén att vi ska säga att de ringde från sportaffären och sa att det blivit nåt fel med skidorna. Så jag sa det till honom när han kom hem, fast att han hade fått fel stavar och att han skulle åka in och byta dem.
"Jaså..vad var det för fel?" fick jag till svar.
"Nä det var nån annan som skulle ha dom"
svarade jag.
"Aha..nämen..hur noga kan det va?"
"
Hmm......ja det undrar jag också!!"
"Aja det var ju lite synd nu när jag packat in allt så bra i bilen.." fortsatte han

"Ahaa..a men du får väl ringa tilll dom och höra.."  sa jag.och här börjar jag nästan tro att han bara spelar med..tills..han säger;
"Japp..det får jag väl göra."

haha..YES! han gick på det! 

Jag och mamma kom sen på att numret från sportaffären ju borde stå på nummerpresentatören om de har ringt..hmm..då mamma kom på idén att jag väl kunde ringa med min mobil därifrån så det syns på presentatören...ööö whataa??! haha..hur tänkte hon där?? haha..hon kom som tur på själv hur dumt det lät ganska snabbt! Aja..iaf..bara att hoppas på att han inte kollar på presentatören.

Lite senare ropar mamma på mig..jag springer ner och ställer mig i trappan.. pappa står vid telefonen i andra rummet med telefonkatalogen och ska ringa.. och han frågar mig vilket dags de ringde.."ööö.. typ en halvtimme sen " svarar jag. "Men jag har ju vart hemma en halvtimme" säger han då.."ajaa..men tyyp..asså...du va inte hemma iaf!" säger jag och ler stort..på bristningsgränsen så att säga!!
Han ringer iaf...;
"vad har du nu hittat på?.." säger han glatt när de svarar i andra änden..pch fortsätter;"har jag fått fel stavar?" ..till att efter nån sekund säga "ahaaa...jajaa..det är det jag ska komma fram till..ett litet aprilskämt haha"
Hahaha.."April April" står jag bredvid..nöjd!

Jaa jag har väl iunget mer o säga än att..VI LYCKADES!! mohaha!

Känner mig väl lite halvt nervös nu bara..får väl se om han kan hitta på nåt bra att hämnas med haha

Också hoppas jag att inte det här blev för långt att läsa haha
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0